Cold’N’Bass

Posted: Październik 7, 2013 in Projekt: muzyka

Walka z przeziębieniem jest nudna i czasochłonna. Niestety, w moim przypadku każde ustępstwo na rzecz normalnego życia kosztuje karne przedłużenie czasu trwania kataru. Wczoraj w słusznej sprawie przerwałem kurację na kilka godzin. Dzisiaj za to muszę odpuścić wszelkie zajęcia, bo w sobotę mam zagrać i zaśpiewać koncert – wolę nie ryzykować, że mi nie przejdzie do tego czasu.

Nie będzie więc wizyty w biurze obsługi Energi. Nie będzie też niestety pomiaru rezonansów, tutaj też winny jest katar chociaż w trochę inny sposób. Otóż na pomiary umówiłem się z Łukaszem (pozdrowienia!) na 18tą, bo potem będzie ciemno i może nam być trudno coś zrobić w studio bez oświetlenia. Zupełnie nie przyszło mi do głowy, że piec basowy, który ma z siebie wydobywać dźwięki potrzebne do testów akustycznych, jest urządzeniem elektrycznym. W związku z czym może być trochę za cicho bez prądu… Zgiń zarazo!

Wspomniana wcześniej słuszna sprawa, która wczoraj spowodowała przerwę w kuracji, to nic innego jak próba nowego składu. Wypadła obiecująco. Grało się dobrze – nie było to wcale oczywiste, bo graliśmy w trio, a jest to trudna forma organizacji. Zrobienie w 3 osoby czegoś, co brzmi dobrze i jest przekonujące, wymaga dobrego czucia dźwięków od wszystkich zaangażowanych. Na szczęście się udało.

Najfajniejszy wniosek z wczoraj jest taki, że granie na basie to zajebista sprawa. Drogą kupna nabyłem około miesiąc temu czeski bas z 1985 roku. A wczoraj po raz pierwszy od niepamiętnych czasów wystąpiłem na próbie w roli basisty. Wyżyłem się  jak dawno, wyładowałem emocjonalnie, czułem się potem świetnie. Co ważne, podobało się nie tylko mi, ale też reszcie składu. A moja basówka prezentuje się mniej więcej tak:

Ze strony producenta – Jolana Diamant Bass 1985

Kupiłem ją w komisie Blues Garage (link) . Poszedłem tam w zasadzie tylko się rozejrzeć. Poprosiłem o podłączenie jakiejś taniej gitary basowej. Oprócz Diamanta sprawdzałem jeszcze jakieś dwie kopie fenderów. Były fatalne. Natomiast Diamant nie dość, że mi się spodobał wizualnie, to jeszcze miło zaskoczył mnie brzmieniem z głębokim dołem, ładnym środkiem i górką rodem z Rickenbackera. Jeżeli macie ochotę poczytać dokładniejszy opis, to zapraszam na stronę producenta (link). Polecam! czytanie opisu gitary basowej po czesku jest naprawdę ciekawym zajęciem.

Skomentuj

